פרק #22 קולה של הנובה – אייל גולן – לאבד את אחותי פעמיים

אייל גולן איבד את אחותו הקטנה פעמיים.

בפעם הראשונה, כשבקושי חמקה מהטבח בנובה אבל לא הצליחה לחמוק מהטראומה העמוקה והמורכבת שתלווה אותה מאותו יום. ובפעם השנייה, שנה ושבועיים בדיוק לאחר מכן, כששיראל גולן ז”ל שמה קץ לחייה ביום הולדתה ה-22.

אייל יושב איתנו עם לב פתוח וגוף מכונס מכאב. הוא משוכנע שהמערכת לא רק הפקירה את אחותו בנובה, אלא גם לאחר מכן. שיראל לא קיבלה טיפול ראוי. המשפחה לא קיבלה כלים. והמצב הלך והתדרדר בשקט, מול עיניהם, בלי שאיש פרש רשת.
כשאיבד אותה בפעם השנייה, אייל קיבל החלטה. להילחם. עבורה, ועבור כל משפחה שנמצאת היום בדיוק שם, באותו מקום שבו הייתה משפחתו, ללא ידע, ללא כלים, וללא היכולת היומיומית לעזור לאהוביהם שנפגעו.

היום אייל נלחם בכל זירה אפשרית. ארגונים, עמותות, תקשורת, גופים ממשלתיים, פוליטיקאים, פעילים חברתיים. כל מי שמוכן לשמוע. “זה הפך לאובססיה,” הוא מתאר. אחיו ואשתו מתחננים שייקח הפסקה. הוא לא מסוגל.

כי אייל לא יכול לדמיין עוד משפחה שתאבד את היקר לה מכל, רק בגלל שלא נתנו לה את הכלים להציל אותו.